Stát chce na potravinářských výrobcích kontrolovat pravdivost označení českého původu. Řada reklamních nápisů na obalech je pro spotřebitele matoucí. Na konferenci Samoška to uvedl ministr zemědělství Marian Jurečka.
Podle Jurečky chtějí vnést pořádek do označení českého výrobku vyhláškou tak, aby české dozorové orgány byly schopny kontrolovat, jestli označení, které tam výrobce nebo prodejce uvádí, je klamavé či není.
Podle něj se za poslední dva tři roky výrazně rozrostl fenomén, kdy obchodní řetězce označují spoustu potravin tak, že mají nějaký vztah k ČR. Zákazníci se v tom podle něj ztrácejí. Jurečka řekl, že má někdy pocit, že 'Z lásky k Česku' je spousta výrobků, které toho ani mnohdy s ČR mnoho společného nemají. 'Z lásky k Česku' je reklamní slogan obchodního řetězce Kaufland.
Ministr také zopakoval, že resort připravil vyhlášku, která umožní novým způsobem označovat potraviny podle jejich tuzemského původu. Označení budou dvě, a to "Česká potravina" a "Vyrobeno v České republice". Obě označení by měla začít platit v dalších měsících.
Ministerstvo zemědělství chce nadále podporovat i značku Regionální potravina, o osudu značky Klasa se nyní rozhoduje.*