Nejvíce lidí si spontánně vybavuje značku Klasa

Nejznámější značka kvality na českých potravinách je Klasa. Podle zářijového průzkumu agentury STEM/Mark si ji spontánně vybavilo 82 procent lidí, kteří alespoň zběžně značky kvality znají. Přibližně polovina populace o nich pouze slyšela nebo si je nevybavila. V průzkumu odpovídalo přes 1300 respondentů. Informovala o tom Ivana Valentová z agentury STEM/Mark.

Skoro pětina lidí si ze značek kvality vzpomněla na Český výrobek, 12 procent na označení Regionální potravina. Na chráněná evropská označení si vzpomněla dvě procenta lidí.

Při nákupu dává přednost označeným potravinám necelá desetina lidí, spíše se je snaží kupovat 28 procent respondentů. Častěji jde o lidi, kteří mají maturitu nebo vysokoškolské vzdělání.

Přibližně dvě pětiny lidí jsou ochotné si za výrobek s označením kvality připlatit. Osm z deseti oslovených, kteří znají evropské značky kvality, v ně skutečně věří.

Podle ředitele Potravinářské komory ČR pro programování a strategii Miroslava Koberny nemají výrobci o značky tak velký zájem, jak by mohli mít. Odrazuje je prý velká administrativní zátěž, která je s nimi spojená.
Stát se snaží značky kvality propagovat, například nyní běží výběrové řízení na informační kampaň na podporu regionálních potravin. Ministerstvo zemědělství chce za kampaň během dvou let zaplatit 57 milionů korun, zájemci se mohou hlásit do poloviny října. Na propagaci značky Klasa je také vypsaný tendr, stát chce zaplatit za dva roky skoro 300 milionů korun.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down