Investorů ochotných investovat do malých pivovarů přibývá a zájem spotřebitelů o jejich produkci roste. Počet minipivovarů v České republice díky tomu již o dva přesáhl tři stovky a patrně dál poroste, takže se může zastavit až na dvojnásobku nynějšího čísla. Na nedávném potravinářském veletrhu Salima to v Brně uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň.
Naprostá většina tuzemských minipivovarů má kapacitu kolem tisíce hektolitrů a vaří pouze pro vlastní hospodu. V poslední době ale roste počet firem, které minipivovary zakládají na byznys a svoje pivo prodávají hospodám podobně jako velkopivovary. Loni podobné projekty tvořily zhruba desetinu nově vzniklých minipivovarů. Příkladem je znojemský pivovar investora CEO Management, který zahájil provoz v bývalém areálu Hostanu loni v listopadu. Stejný investor plánuje obnovení výroby v Jarošově, který je součástí Uherského Hradiště, a později ještě v jednom městě na jižní Moravě.
Zájem investorů souvisí také s poklesem cen technologií. Zatímco před dvaceti lety stálo vybavení zhruba minipivovaru 5,5 milionu korun, nyní je to zhruba o milion méně. Někdy je možné ho sehnat i levněji ze zastavených provozů. Podle Šuráně se trh vyvíjí velice dynamicky a některé minipivovary časem překročí hranici deseti tisíc hektolitrů výroby a přejdou mezi klasické pivovary.*