Nákup rychloobrátkového zboží v e-shopech dosáhl osmi miliard korun

České domácnosti loni nakoupily v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, meziročně o 50 procent víc. Nejrychleji přitom rostl on-line prodej drogerie, parfumerie a krmiva pro domácí zvířata, tento segment se meziročně zvýšil o více než 55 procent. Vyplývá to z údajů společnosti GfK. Stále více lidí také nakupuje přes mobilní telefon.

Jen za potraviny a nealko nápoje domácnosti utratily v e-shopech tři miliardy a meziroční nárůst přesáhl 40 procent. Výdaje za alkoholické nápoje v internetových obchodech přesáhly 350 milionů a meziročně narostly o 30 procent. Výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška věří, že růst bude i nadále pokračovat. Především v prodeji potravin po internetu vidí velkou budoucnost.

Zatímco ještě před několika lety byl podle ředitele srovnávače cen Heureka.cz Tomáše Bravermana nákup housky na internetu absurdním nápadem, dnes je to už téměř běžnou součástí života českých on-line zákazníků. Kromě obecného přesunu k onlinu stojí za zvyšující se oblibou také přístup obchodníků, kteří svůj zákaznický servis šperkují na maximum – doručení v ten samý den, možnost výběru času doručení a rozšiřování do dalších, nejen velkých, měst, dodal ředitel.

Kromě růstu obratu on-line trhu s potravinami se o polovinu rozšířil také sortiment. „Nákup drogerie, kosmetiky, lékárenského sortimentu, ale i krmiva pro domácí mazlíčky – tedy zboží opakované spotřeby se už přesouvá dokonce na mobilní zařízení,“ dodal Braverman.

 

Například Slevomat.cz uvádí, že loni už třetina zákazníků přistupovala na webu přes mobil či tablet. Růst je poměrně skokový a je patrné, že jak se užití mobilních aplikací od nejmladších generací šíří dále do vyšších věkových skupin, roste počet lidí, co se nebojí na mobilu nakupovat a vědí, jak na to, řekla ředitelka portálu Marie Chytilová.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down