Češi se podle potravinářských řetězců přestali zásobovat. Jejich nákupní návyky se vracejí k běžnému režimu. Výjimkou jsou objednávky v online supermarketech, které stále evidují enormní poptávku. E-shopy se zákazníkům ale snaží vycházet vstříc a rozšiřují časy rozvozů nebo shání další skladovací prostory. Uvedli to zástupci prodejců v závěru minulého pracovního týdne.
V Globusu podle jednatele společnosti Bronislava Matyška lidé nyní dělají běžné nákupy odpovídající tomu, že děti jsou s rodiči doma. Kupují především čerstvé potraviny jako maso, ovoce, zeleninu a pečivo. Situace je podle Matyška klidná. Nákupy se vracejí do normálu i podle mluvčí řetězce Lidl Zuzany Holé.
"Zákazníci vidí, že je potravin dostatek, a nenakupují zbytečně do zásoby, v tomto směru se situace uklidnila a vrací se do původního stavu. Zároveň chodí nakupovat méně lidí, ale zase nakupují i pro své okolí," uvedl za společnost Tesco její mluvčí Václav Koukolíček. Také podle ředitele komunikace obchodů Albert Jiřího Marečka je doba panického nakupování pryč. "Nyní pozorujeme spíše odliv zákazníků, který by odpovídal tomu, že mají doma udělané zásoby. Dlouhodobě se tak objemy prodejů vyrovnají do normálního stavu," řekl.
Internetový obchod Rohlik.cz má ve srovnání s lednem nyní o 35 procent více objednávek, uvedla mluvčí e-shopu Zdeňka Svoboda Kuhnová. Rohlik.cz snížil ve čtvrtek počet druhů zboží na jednu objednávku, dočasně zrušil možnost doobjednávky a zpětný odběr vratných obalů a nákupních tašek, rozšířil také časy závozu. "Tato opatření nám umožnila obsloužit až o 1500 více zákazníků denně," dodala mluvčí.