Češi se podle potravinářských řetězců ani přes zhoršenou epidemiologickou situaci znovu neuchylují v zásobovacím nákupům. Situace je stabilní v Praze i jinde v republice. Většina obchodníků nezaznamenala změnu frekvence ani objemů nákupů. Na případnou změnu vývoje jsou řetězce připravené, mají dostatečné zásoby potravin i drogistického zboží. Vyplývá to z ankety mezi tuzemskými obchodními sítěmi.
"Situace v našich prodejnách je stabilní. Nákupní zvyklosti zákazníků ani nakupovaný sortiment se oproti jiným obdobím nijak neliší," uvedla mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl. Výraznou změnu hodnoty nákupního košíku nesledují ani supermarkety Billa. Stejná zůstala podle manažerky firmy Dany Bratánkové i frekvence nákupů.
Mírně vyšší frekvenci nákupů a větší objem košíků zaznamenal tento víkend ve srovnání s předchozím Globus. Podle mluvčí společnosti Lutfii Volfové ale nešlo o předzásobování. Lidé podle ní mají momentálně zájem o čerstvé potraviny, zeleninu, ovoce z letošní sklizně, maso a standardně pečivo. Složení nákupního košíku letošního září podle ní v dlouhodobém průměru nevybočuje. Zákazníci prodejen Tesco od počátku pandemie nakupují v menším počtu a dělají větší nákupy. Tento trend nadále pokračuje, uvedl mluvčí společnosti Václav Koukolíček. Růst je podle něj znatelný u online prodejů.*