Tuzemské potravinářské řetězce v souvislosti s vysokými teplotami, kterých se Česká republika v posledních dnech dočkala, sledují nárůst zájmu prodeje zmrzlin o desítky procent. Lidé kupují zmrzlinu ve vaničkách i nanuky, vzhledem k tomu, že v pandemii se snížila frekvence nákupu, je vyšší poptávka po baleních po více kusech. Někteří prodejci zaznamenali i větší zájem o balený led. Vyplývá to z ankety mezi řetězci.
Obchody Penny evidují podle jejich mluvčího Tomáše Kubíka u zmrzlin stejný trend jako loni, a to, že lidé výrazněji řeší poměr ceny a kvality. "Proto vzrostl zájem o produkty privátních značek, zejména na úkor dražších značkových produktů. Proto jsme posílili nabídku zmrzlin a nanuků prodávaných pod naší privátní značkou RIOS a zájem zákazníků o tyto produkty i nadále roste," uvedl. Vzhledem k tomu, že lidé nyní chodí do obchodů méně často, ale nakupují více zboží, je podle Kubíka v těchto dnech také nadprůměrný zájem o větší balení zmrzlin a nanuků.
V Globusu je momentálně velká poptávka po zmrzlinách balených, ale zákazníci si dopřávají také zmrzlinové šejky a zmrzlinu kopečkovou i točenou, kterou společnost vyrábí v cukrárnách všech patnácti hypermarketů. "Ze zmrzlin mají lidé největší zájem tradičně o vanilkovou a jahodovou zmrzlinu, ale i o naše novinky, jako je hruškový nebo malinový sorbet. V porovnání s minulým týdnem stouply prodeje naší zmrzliny o zhruba 30 procent," řekla mluvčí společnosti Aneta Turnovská. Doplnila, že Globus nyní sleduje také výrazný zájem o balený led.
Obchody Albert hlásí až násobné prodeje jednoporcových zmrzlin, jako jsou kornouty, nanuky na klacíku či ovocné vodové zmrzliny, uvedl ředitel komunikace prodejen Jiří Mareček.
Tesco sleduje u zmrzliny nárůst prodejů o více než 20 procent ve srovnání s loňským rokem, oproti běžnému období až o 100 procent. "Početná část zákazníků se chodí zchladit do našich obchodů," dodal mluvčí společnosti Václav Koukolíček.*