Podoba marketingové agentury ministerstva zemědělství, která bude propagovat domácí potraviny, a zásady, kterými se bude řídit, by měly být známy zhruba v polovině letošního května. Pro Agroweb to řekl externí poradce ministra zemědělství Martin Mrnka.
Podle pracovní verze programu budou moci značku kvality získat pouze výrobky, které jsou pravidelně dodávány do obchodní sítě, každý výrobek bude v žádosti, kterou bude muset na marketingovou agenturu podat výrobce, definován vedle jakostních parametrů i popisem technologického postupu výroby, jehož dodržování bude součástí kontrol. K základním parametrům bude dále patřit získání certifikátu HCCP nebo ISO, definovaný podíl tuzemské suroviny ve výrobku, stoprocentní podíl tuzemského zpracování, pravidelné dodávky do obchodní sítě,dodržování správné výrobní praxe u zpracovaných výrobků, resp. správné zemědělské praxe u zemědělských výrobků. Při definování podílu tuzemské suroviny se bude vycházet z návrhu Potravinářské komory tak, že u výrobků z masa bude podíl tuzemských surovin zvýšen na 90 procent, a u výrobků, kde je nezbytné používat suroviny z dovozu, protože se v ČR nedají vyprodukovat, zůstane podíl tuzemských surovin na nejméně 40 procenta a bude přesně vymezen seznam výrobků, kterých se tento ukazatel týká. O udělení značky.