24.01.2003 | 01:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Agitace pro unii začíná

Ministerstvo zemědělství zahajuje rozsáhlou kampaň, které má obyvatele našeho venkova přesvědčit, že vstup České republiky do Evropské unie pro ně bude výhodný. Co nás čeká v následujících měsících shrnuje dokument nazvaný Komunikační strategie MZe ČR před vstupem do Evropské unie, období do referenda.

Základním cílem kampaně je podle dokumentu poskytnout občanům a odborné veřejnosti dostatek informací, aby mohli z pohledu zemědělství odpovědně posoudit přednosti a nevýhody začlení do unie a především, aby v červnovém referendu hlasovali pro vstup. Jde tedy o to, vyzvednou zejména výhody integrace. Komunikace bude postavena na tématu venkova jako jednotného prostoru, na jehož udržení a zvelebení mají stejný zájem jak zemědělci, tak i jeho obyvatelé a celá společnost ČR. Tento evropský přístup má zvýraznit pozitiva jednotlivých podpůrných programů EU, a tak eliminovat zatím negativně vnímané nerovné podmínky vstupu pro podnikatele v zemědělství.
MZe tedy hodlá vést kampaň pozitivně, s mírnou humornou nadsázkou a v těchto intencích uvažuje i o logu, které má být spojeno se sloganem : „V EU nám bude lépe“. V grafické podobě se počítá s využitím postaviček kreslených hospodářských zvířat typických pro ČR, jako příklad je uveden krteček, případně a kresbami Josefa Lady. Do referenda chce ministerstvo přijít ještě se dvěma dalšími symboly. Prvním z nich je logo „Domácích potravin“, tedy logo, které bude v budoucnu reprezentovat prověřené potraviny z domácích zdrojů, jež budou propagovány prostřednictvím Marketingové agentury, a tím druhým je logo „Bezpečných potravin“.
Tematicky se kampaň zaměří na evropské pojetí bezpečnosti potravin a ochrany spotřebitele, rozvoj venkovských oblastí, multifunkční roli zemědělství a lesnictví, a dále například na to, co dostanou díky EU lidé v zemědělství, lesním a vodním hospodářství, jak vzroste význam produkce z ekologického zemědělství, či jak se změní postavení zemědělců na venkově a péče o zvířata. K agitaci využije ministerstvo zřejmě všechny druhy elektronických medií, tedy televizi, rozhlas i internet, Současně uspořádá řadu seminářů, dny otevřených dveří a vydá informační brožury, plakáty. V průběhu března pak zřejmě přijde podnikatelům v zemědělství osobní dopis ministra zemědělství, kde je seznámí s klíčovými argumenty pro vstup. Podobným dopisem osloví ministerstvo zhruba v květnu také rodiny žijící na venkově a tamnější starší občany, kterým má být dopis distribuován spolu s důchody. Od února MZe zavede telefonní linka, na které bude možné získat informace o zemědělské problematice vstupu do EU a službu odpovědí, kde budou pracovníci MZe odpovídat na dotazy občanů prostřednictvím elektronické pošty. Rozsah a kampaně však bude záviset podle vedoucího tiskového oddělení MZe Pavla Kováře na objemů prostředků, které bude mít ministerstvo k dispozici.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down