
Letošní Agritechnica bude největší v historii a pro české zemědělství mimořádně významná. Česká republika se vůbec poprvé představí v oficiálním národním pavilonu, po boku dalších nováčků – Austrálie, Maďarska, Polska a Turecka. Na výstavišti v Hannoveru vyroste celkem 37 národních a regionálních pavilonů organizovaných exportními a oborovými institucemi z 23 zemí, které jsou součástí více než 2700 vystavovatelů. Nárůst pavilonů opět potvrzuje roli Agritechniky jako globální obchodní platformy, jež soustřeďuje všechny relevantní rozhodovatele v oboru a zjednodušuje cestu k novým trhům i dlouhodobým partnerstvím. Vyplývá to z tiskové zprávy organizátorů.

Pro české firmy a instituce je vlastní pavilon zásadní příležitostí, jak zvýšit viditelnost, podpořit důvěryhodnost a cíleně ukázat inovace v rostlinné i smíšené výrobě. Formát společné expozice dlouhodobě pomáhá zejména malým a středním podnikům, které díky zastřešení národní značkou snáze navazují kontakt se zahraničními partnery. Pořadatelé očekávají přibližně 430 000 návštěvníků z téměř 150 zemí, což je publikum, které v tomto oboru nemá konkurenci.
Význam české účasti podtrhne středa 12. listopadu, kdy se koná International Farmers Day se zaměřením na výzvy a řešení v rostlinné výrobě. V centru pozornosti budou tři země: Kanada, Česká republika a Francie. Návštěvníky čeká kvalitní program řečníků a zemědělští profesionálové z těchto tří zemí mají v tento den vstup na veletrh zdarma. Pro české návštěvníky i vystavovatele je to jedinečná šance, jak propojit odborný obsah s praktickým networkingem přímo na místě.
Tradičně silná bude francouzská účast, kterou zajišťuje Business France; mnoho z téměř stovky francouzských vystavovatelů bude soustředěno v tamním pavilonu. Kanada navíc dorazí s pavilonem Agricultural Manufacturers of Canada (AMC). Ne všechny expozice s národní vlajkou však představují celé státy – řada z nich je regionální a zvýrazňuje konkrétní provincie či technologické clustery. Austrálie si odbude výrazný debut s misí „Team Australia Mission“, kterou vede Australian Agritech Association ve spolupráci s Queensland Department of Primary Industries a AgriFutures growAG. Pod jednou značkou se představí tým inovátorů, podnikatelů a lídrů oboru s technologiemi reagujícími na produktivitu, klima a udržitelnost.
„Agritechnica oslovuje ty správné lidi. Národní a regionální pavilony jsou osvědčeným formátem pro vstup na nové trhy,“ říká projektový manažer veletrhu Timo Zipf. Pro Českou republiku to letos platí dvojnásob: poprvé s vlastním pavilonem a současně v hlavním programu International Farmers Day. Kombinace silného odborného obsahu, nebývalé mezinárodní návštěvnosti a cíleného networkingu dává českým firmám, výzkumníkům i farmářům jedinečnou šanci představit inovace, sbírat kontakty a otevírat nové obchodní i technologické spolupráce.*