Balík surovin na pečení cukroví stojí v akci meziročně o 11 procent více

Balení surovin na domácí pečení vánočního cukroví stojí letos v akci 1131 korun, což je o 11 procent více než loni. Balík surovin v akci, jako je například hladká mouka, cukr nebo vejce, zdražil o 112 korun. Zdražily téměř všechny ingredience, například cukr moučka na více než dvojnásobek toho, co stál loni. Vyplývá to z analýzy akčních letáků sedmi obchodních řetězců společnosti Česká distribuční na přelomu listopadu a prosince. 

Balení surovin, která společnost analyzovala, obsahuje například mouku, cukr, vejce, vlašské ořechy nebo máslo. Oproti loňsku v akčních letácích nejvíce zdražil cukr moučka, průměrná cena za jeden kilogram je letos 29,73 Kč, což je meziroční nárůst o 122 procent. Akční ceny za kilogram hladké mouky jsou o 93 procent vyšší. Výrazně zdražil také tuk na pečené, 250 gramů je letos v akčních letácích průměrně o 81 procent dražší než loni. Máslo v akci je v průměru o 40 procent dražší. Plato vajec o deseti kusech je letos v akci o 57 procent dražší. "Máslo lze v cukroví nahradit třeba tukem na pečení, kde je zdražení taky velmi výrazné, vzhledem k nižší ceně ale jde určitě o menší zátěž," uvedl obchodní ředitel společnosti Jaroslav Staněk s tím, že průměrná sleva na celý balík surovin v akci je letos 27 procent. Několik položek v balíku surovin na pečení meziročně zlevnilo. Například pět kusů vanilkového cukru je v akci o pětinu levnější. O 15 procent se snížila akční cena vanilkového lusku. Společnost analyzovala také ceny surovin na pečení konkrétních druhů cukroví. Za suroviny na linecké cukroví lidé v akci zaplatí v průměru 213 Kč, což je stejně jako loni. O 30 procent více meziročně stojí balík surovin na vanilkové rohlíčky, za který zákaznici řetězců v akci zaplatí 287 Kč. O 20 procent zdražily suroviny na rumové kuličky, které stojí 361 Kč. Česká distribuční analyzovala 229 položek z letáků. Podle průzkumu agentury STEM/MARK přibližně čtvrtina Čechů letos využívá slevové akce mnohem více než v minulosti, přičemž každý desátý dříve slevové akce nevyužíval, ale v poslední době nově začal. Nejvíce je to patrné mezi muži a věkovou skupinou do 30 let.*

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down