Letošní prodej české vinařské firmy Bohemia Sekt Starý Plzenec je mírně nižší než vloni. Společnost je i přesto optimistická a očekává, že prodá stejný objem vína jako loni, uvedl její obchodní ředitel Dalibor Šebela. Spotřeba vína na domácím trhu podle něj letos vzroste zhruba o tři procenta.
Úvod roku nebyl příznivý, připomněl generální ředitel Bohemia Sekt Josef Vozdecký. V lednu a únoru pocítila firma velké předzásobení odběratelů, pak zvýšení DPH v restauracích a nakonec období před a po vstupu do EU, neboť Češi čekali, jak se bude vyvíjet cena za víno.
Česká spotřeba vína roste podle sdělení Šebely v průběhu sedmi let v průměru o tři až pět procent ročně. Letos lze očekávat asi tříprocentní růst, soudí. Co se týká kvality vína nedá se očekávat, řekl Vozdecký, že by se zvýšil prodej velmi kvalitních vín s přívlastkem, své silné místo na trhu budou spíše nejlevnější stolní vína podobně jako v západní Evropě. Prodej vína postupně poroste na úkor piva a lihovin, řekl Vozdecký. Zdůvodnil to změnou zvyklostí konzumentů, životního stylu, kultury pití a také velkým výběrem nápojů na trhu.
Podle finančního ředitele Ondřeje Beránka si firma stanovila stejné ekonomické cíle jako loni. Hodlá utržit 1,5 miliardy a hrubý zisk by měl po vzoru loňského roku činit téměř 150 milionů korun.