01.07.2004 | 06:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Bohemia Sekt: Spotřeba vína v Česku letos vzroste asi o tři procenta

Letošní prodej české vinařské firmy Bohemia Sekt Starý Plzenec je mírně nižší než vloni. Společnost je i přesto optimistická a očekává, že prodá stejný objem vína jako loni, uvedl její obchodní ředitel Dalibor Šebela. Spotřeba vína na domácím trhu podle něj letos vzroste zhruba o tři procenta.

Úvod roku nebyl příznivý, připomněl generální ředitel Bohemia Sekt Josef Vozdecký. V lednu a únoru pocítila firma velké předzásobení odběratelů, pak zvýšení DPH v restauracích a nakonec období před a po vstupu do EU, neboť Češi čekali, jak se bude vyvíjet cena za víno.
Česká spotřeba vína roste podle sdělení Šebely v průběhu sedmi let v průměru o tři až pět procent ročně. Letos lze očekávat asi tříprocentní růst, soudí. Co se týká kvality vína nedá se očekávat, řekl Vozdecký, že by se zvýšil prodej velmi kvalitních vín s přívlastkem, své silné místo na trhu budou spíše nejlevnější stolní vína podobně jako v západní Evropě. Prodej vína postupně poroste na úkor piva a lihovin, řekl Vozdecký. Zdůvodnil to změnou zvyklostí konzumentů, životního stylu, kultury pití a také velkým výběrem nápojů na trhu.
Podle finančního ředitele Ondřeje Beránka si firma stanovila stejné ekonomické cíle jako loni. Hodlá utržit 1,5 miliardy a hrubý zisk by měl po vzoru loňského roku činit téměř 150 milionů korun.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down