29.05.2018 | 05:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Brněnská pivovarská skupina letos zhruba zdvojnásobí výrobu

Brněnská pivovarská skupina Czech Craft Beers letos ve svých dvou minipivovarech dohromady více než zdvojnásobí výrobu. Z loňských zhruba 2500 hektolitrů se chce posunout až na šest tisíc. Je za tím zejména větší odbyt značky Moravia, řekl vrchní sládek skupiny Jan Grmela.

Pivo značky Moravia, které navazuje na historickou značku a velkopivovar z dob první republiky, letos bude tvořit asi dvě třetiny výstavu. K tomu má skupina ještě pivovar na svrchně kvašená piva Lucky Bastard. "Jsme příjemně překvapeni, že hospodští už začínají chápat, že nejde jen o to dostat peníze od pivovaru a otevřít si zahrádku se stoly. Je to trochu už i o tom, že zákazník přijde kvůli určitému pivu, nejen prostě do hospody," uvedl Grmela.

Počet minipivovarů v republice i na jižní Moravě a Brně stále roste. V celém státě je kolem 400 minipivovarů, na jižní Moravě kolem 50 a v samotném Brně a okolí asi desítka provozů.

"Trh už někde začíná stagnovat, ale ještě poroste. Podle mého osobního odhadu tu může být klidně 600 nebo 700 minipivovarů v celém Česku. Největší růst bude v segmentu restauračních pivovarů, které vaří jen pro svou hospodu," míní Grmela.*

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down