05.02.2002 | 01:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Budvar udržel pozice v Dánsku a ve Švédsku

Budějovický Budvar uhájil v Dánsku a ve Švédsku svá práva v soudních sporech se společností Anheuser-Busch (AB). Ve prospěch Budějovického Budvaru rozhodly krátce po sobě Námořní a obchodní soud v Kodani a patentový soud ve Švédsku. Informoval o tom Martin Doležal z ExMise PR, která Budvar mediálně zastupuje.

Na dánský trh vstoupil Budějovický Budvar v roce 1997 s obchodní značkou Budějovický Budvar. Proti tomuto kroku reagovala společnost AB se snahou zastavit zde prodej budějovického piva. Žalovanou stranou byl kromě Budějovického Budvaru i importér-firma TheoBrands a/s. Kodaňský Námořní a obchodní soud nevyhověl žádosti AB, podle které by Budějovický Budvar ani jeho importér nesměli užívat slova a spojení Budějovický Budvar, Budějovický, Budvar a Budiwoyz v Dánsku v souvislosti s prodejem a dovozem piva. Dle petitu žaloby společnost Anheuser-Busch dále v soudním útoku žádala zrušení registrace ochranných známek Budějovického Budvaru. Společnosti Anheuser-Busch se podařilo soudním rozhodnutím prosadit jen zákaz možnosti využívat jména Budweiser. Rozhodnutí Námořního a obchodního soudu je finálním rozhodnutím.
„Importovaná piva tvoří 5,5% dánského pivního trhu, ale s průměrnou spotřebou 124 l na hlavu a vzhledem k rostoucímu podílu importovaných piv, jde o velmi zajímavé teritorium s dobrým potenciálem,“ říká obchodní manager Budějovického Budvaru Ing. Robert Chrt.
Na konci ledna uspěl Budějovický Budvar i na dalším skandinávském trhu. Švédský Patentový soud zamítl odvolání společnosti AB, která podala námitky proti přihláškám ochranných známek „Budějovický Budvar logo“ č. 3234271 a „Budějovický Budvar etiketa“ č. 323525. Tyto námitky byly odmítnuty jako neopodstatněné s odůvodněním, že napadené známky nejsou zaměnitelné se známkami AB, registrovanými v této zemi.
Na švédském trhu začal Budějovický Budvar obchodovat již v roce 1982. I přes snahy AB vytěsnit budějovické pivo z tohoto trhu zde kontinuálně pokračují prodeje pod značkou Budějovický Budvar.
„V rámci naší evropské obchodní strategie jde o významná vítězství, jejichž důsledkem je zklidnění podmínek pro obchod,“ sdělil obchodní manager Budějovického Budvaru Ing. Robert Chrt a dodal, „Budějovický Budvar je v Dánsku prodáván v prémiové kategorii a jen za poslední rok se nám zde podařilo navýšit prodej o 88% a to zejména díky našemu importérovi TheoBrands a/s, který úspěšně obchodoval i pod tlakem soudních jednání. Ve Švédsku prodáváme prostřednictvím státní monopolní distribuční sítě Systém Bolaget ve třídě Klas III, která zahrnuje silná piva s objemovým množstvím alkoholu okolo 5%. I přes hrozbu a tlak soudních ataků ze strany AB mají prodeje stoupající tendenci. Meziročně se nám zde podařilo navýšit prodej o 43%.“
Pivovar Budějovický Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. Se svým obchodním konkurentem, společností Anheuser-Busch, vede v současné době 40 soudních sporů a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady. Kladné rozhodnutí v Litvě přichází po soudní výhře v Koreji a na Novém Zélandu v létě tohoto roku. Před tím zaznamenal Budvar úspěchy ve známkoprávních sporech také například v Německu, Portugalsku, Velké Británii, Švýcarsku, Jugoslávii, Řecku, Finsku a Pobaltských republikách.
V současné době exportuje Budějovický Budvar svůj prémiový ležák, který patří k absolutní světové špičce, do více než 60 zemí pěti světadílů, a je tak jedním z nejúspěšnějších reprezentantů České republiky v zahraničí. Po 62 letech se Budějovický Budvar rovněž vrátil na trh Spojených států amerických a Kanady, kam na základě nevýhodné a pod nátlakem uzavřené smlouvy z roku 1939 exportuje svůj proslulý ležák pod alternativním obchodním jménem Czechvar

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down