Budějovický Budvar zatím letos prodal 860 221 hektolitrů piva, o deset procent více než ve stejném období loňského roku. Prodej světlého ležáku vzrostl meziročně o osm procent. Prodej piva v plechovkách se díky nové stáčírně plechovek, která byla uvedena do provozu letos v únoru, téměř zdvojnásobil. Export se zvýšil o 15 procent, řekl mluvčí pivovaru Petr Samec.
"I v těchto dnech pracuje pivovar na plný výkon ve třísměnném provozu a k uspokojení objednávek musí zaměstnanci nastupovat v mimořádných víkendových směnách," uvedl mluvčí. Nárůst prodeje Budějovického Budvaru letos podle něj táhl především export, který se zvýšil o 15 procent. I přes nepříznivé klimatické podmínky na většině hlavních evropských trhů dosáhl Budvar nárůstu u řady velkých exportních trhů díky rozšíření distribuce a intenzifikaci obchodu. V tuzemsku byl celý pivovarský průmysl pod tlakem řady negativních faktorů. "Ekonomická nejistota a s ní spojená neochota spotřebitelů utrácet za zbytné položky rodinných rozpočtů, velmi dlouhá zima, chladné jaro i červnové povodně obecně snižovaly tuzemskou poptávku po pivu. Přesto se nám podařilo navýšit prodej v České republice o pět procent," uvedl obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt.
K dobrým letošním výsledkům přispěly dvě i novinky v sortimentu - nefiltrované kvasnicové pivo Budweiser Budvar Cvikl a míchaný nápoj z piva PardálOVO bezové. Prodej cideru značky Somersby vzrostl meziročně na dvojnásobek.