16.07.2007 | 02:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Budvaru vzrostl prodej jeho piva v USA

Budějovickému Budvaru vzrostl prodej piva Czechvar v USA, které zde distribuuje konkurenční pivovarnický koncern Anheuser-Busch (ABI). Za prvních šest měsíců poskočil prodej světlého budvarského ležáku na americkém trhu o 58 procent. Oznámila to mediální agentura Budvaru.

Budvar věří, že se letos ve Spojených státech vypije rekordní množství jeho piva. Dosud to bylo ročně podle dostupných informací maximálně 8000 hektolitrů, letos by mohl prodej dosáhnout až 12.000 hl. "O konkrétních očekávaných prodejích v druhém pololetí letošního roku budeme jednat s naším americkým partnerem v srpnu. Očekáváme, že celkově prodej v roce 2007 v USA stoupne v podobné intenci jako tamní prodej za první pololetí letošního roku, tedy, že jeho nárůst se bude pohybovat kolem 50 procent," sdělil ředitel pivovaru Jiří Boček. Spojené státy se tak zřejmě dostanou mezi deset nejvýznamnějších exportních trhů Budvaru, kam ještě loni nepatřily.
Budvar s jedním z lídrů světového pivovarnictví, který kontroluje asi polovinu amerického trhu s pivem, uzavřel obchodní dohodu letos v lednu. Díky této alianci se Czechvar dostal do téměř 600 velkoobchodů. Czechvar se v USA prodává hlavně v třetinkových lahvích. Přibývá ale i restaurací, které jej točí. Sudového ležáku se za první pololetí v USA vytočilo o zhruba třetinu více.
Podle Budvaru se tak nepotvrdily původní spekulace, které obsah a výhodnost smlouvy posledního státního pivovaru s ABI zpochybňovaly. "Dle výsledků analýzy smlouvy se jedná o ryze standardní kupní smlouvu, která neohrožuje ochranné známky a ani neupřednostňuje společnost Anheuser-Busch v případné privatizaci," píše pivovar v tiskové zprávě. Podobně se vyjádřili při dubnové návštěvě pivovaru premiér Mirek Topolánek i ministr zemědělství Petr Gandalovič.
"Nárůst prodeje o 58 procent v době, kdy jsme měnili distributora a tím pádem se teprve stabilizuje nová distribuční síť, je zcela mimořádným výsledkem. Za této situace bývá totiž obvyklý počáteční pokles prodejů. Proto i tato skutečnost nás ubezpečuje o tom, že náš výběr partnera pro americký trh v podobě ABI byl správný," dodal Boček.
Budvar se do Spojených států vrátil se svým pivem po 62 letech v roce 2002. Kvůli historické smlouvě s Anheuser-Busch z roku 1939, která mu zakazuje používat tradiční ochrannou známku Budweiser na americkém území, musel přijít s nekonfliktním Czechvarem.
Oba pivovary se o známku Budweiser přou více než 100 let. Spory se daří postupně urovnávat a zatímco v některých případech vítězí Američané, v jiných je úspěšný český podnik. V letech 2000 až 2006 Budvar s Anheuser svedl 86 soudních sporů. Z 69 vyšel vítězně, pět případů skončilo nerozhodně a 12 soudních sporů prohrál.
Budějovický Budvar je třetí největší pivovar v České republice a patří mezi přední domácí exportéry piva. Loni zvýšil vývoz o sedm procent na rekordních 556.000 hektolitrů piva. Pivo distribuuje do téměř 60 zemí pěti světadílů.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down