Společnost Lidl má nového dodavatele lihovin, který nahradí jindřichohradeckou likérku Fruko-Schulz. S ní se diskontní řetězec na začátku letošního roku nedohodl na cenách. Uvedla to mluvčí společnosti Lidl ČR Lucie Borovičková. Název nového dodavatele lihovin prodávaných pod vlastní privátní značkou Lidl nezveřejnil.
Obě strany obchodního sporu se rozcházejí ve výši požadovaného zdražení lihovin, kvůli kterému jejich spolupráce byla ukončena.
Podle Borovičkové byla jednání o ceně ze strany společnosti Fruko Schulz odmítnuta. Proto společnost Lidl vybrala jiného českého dodavatele lihovin, který nabídl zajímavější podmínky při zachování kvality. Borovičková poznamenala, že společnost Lidl se ale do budoucna nebrání opětovnému jednání se společností Fruko-Schulz.
Likérka Fruko-Schulz podle jejího ředitele Josefa Nejedlého musela letos zdražit své výrobky, protože cena lihu se zvýšila o 30 procent, podražil cukr a zvýšily se ceny dalších vstupů. Ceny výrobků likérky podražily o tři až čtyři procenta. Lidl ale ceny neakceptoval. Požadavky Lidlu byly podle Nejedlého takové, že by mu Fruko muselo dodávat zboží se ztrátou.
Podle společnosti Lidl ale nabídka od společnosti Fruko Schulz neobsahovala navýšení pod tři procenta, ale v průměru o více než dvanáct procent při výpočtu z nákupních cen bez spotřební daně a DPH.
Tlak ze strany společnosti Lidl na cenu byl podle Nejedlého tak obrovský, že už ho likérka neunesla. Do Lidlu Fruko dodávalo pod privátní značkou, na etiketách nebylo uvedeno jako výrobce, rum, vodku a meruňkovici. Ředitel míní, že se likérce podaří ztrátu na trhu částečně nahradit exportem.