07.10.2004 | 03:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Češi konzumují více čokolády než dříve

Podle posledních údajů Českého statistického úřadu spotřeba čokolády a čokoládových cukrovinek v roce 2002 vzrostla ze 4,1 na 4,4 kilogramu na obyvatele. Naproti tomu konzumace nečokoládových sladkostí klesla z 2,5 na 2,3 kilogramu na osobu. Konzumace čokolády a pochoutek z ní tak převyšuje konzumaci nečokoládových sladkostí takřka dvakrát.

Český trh cukrovinek spíše stagnuje v objemu a hodnota prodejů mírně roste. Podle Martina Waltera ze společnosti Nestlé Česká republika je však u tak segmentovaného trhu, jako jsou cukrovinky, je však třeba vždy přihlédnout k vývoji v dané kategorii výrobků.
U nečokoládových cukrovinek stoupá význam různých typů měkkých výrobků proti klasickým tvrdým bonbónům. Roste poptávka po funkčních potravinách, které uspokojují specifické potřeby spotřebitele. Příkladem může být pomoc ústní hygieně, uvolnění hrdla, obohacení výrobku ovocnými složkami, vitamíny či produkty bez obsahu cukru, rozvedl dále Walter.
Výzkumná organizace Datamonitor uvádí, že nejvíce čokolády se zkonzumuje v Irsku a Británii. Následují Rakousko a Švýcarsko, proti kterému je v ČR spotřeba méně než poloviční.
U českých spotřebitelů se těší větší oblibě mléčná čokoláda, které se sní v tabulkách asi třikrát více než hořké. Hořká s vyšším podílem kakaa ještě není v tuzemsku na rozdíl od některých západoevropských zemí doceněná, dodavatelé ji ale stále častěji zařazují do své nabídky i pro český trh.
Pokud jde o přísady, český spotřebitel má tradičně v oblibě různé oříšky. Určitou českou zajímavostí je to, že čokoládu na vaření, která obsahuje více kakaových součástí než mléčná čokoláda, lidé často konzumují přímo.
U nečokoládových cukrovinek je podle Waltera trendem růst významu různých typů měkkých výrobků proti klasickým tvrdým bonbónům. Stoupá také poptávka po tzv. funkčních potravinách, které uspokojují určitou specifickou potřebu spotřebitele. Příkladem může být pomoc ústní hygieně, uvolnění hrdla, obohacení výrobku ovocnými složkami, vitamíny či produkty bez obsahu cukru.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down