14.10.2011 | 01:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Česká chuťovka 2011 zná své vítěze

Staročeský šunkový salám, Salko karamel nebo Lopenická slanina jsou mezi vítězi třetího ročníku soutěže Česká chuťovka 2011 a mohou se pyšnit oceněním Dobrý tuzemský potravinářský výrobek. Do soutěže se přihlásilo 80 výrobků, jedenáctičlenná odborná komise ocenila 38 z nich. Výsledky soutěže byly včera vyhlášeny v Národním zemědělském muzeu v Praze a výherci převzali skleněné sošky nebo diplomy.

Ocenění Dobrý tuzemský potravinářský výrobek si z letošního ročníku České chuťovky odnesly třeba Staročeský šunkový salám, Salko karamel, Lopenická slanina i třeba třináctistupňové polotmavé pivo Primátor nebo Rulandské bílé víno ročník 2009.
Výrobek přihlášený do soutěže musel být výhradně od českého výrobce a při jeho výrobě muselo být použito minimálně 80 procent tuzemských surovin. Důležitým faktorem při posuzování produktů byl i jejich regionální původ, čili místo, odkud pocházejí všechny suroviny, které výrobek obsahuje, i místní tradice použité receptury. "Všechny přihlášené výrobky byly chutné a skvělé, a proto bylo pro komisi těžké vyhodnotit ty nejchutnější," řekl za organizátory soutěže Josef Sléha.
Novinkou letošního ročníku byla Dětská chuťovka. Výrobky přihlášené do této kategorie by měly být určeny dětem od 10 do 16 let, tedy žákům druhého stupně základních škol a prvních ročníků škol středních. O vítězích rozhodla autentická dětská porota složená z žáků druhého stupně základních škol působících v Dětské tiskové agentuře a studentů prvního ročníku střední potravinářské školy z Prahy 2.
Oceněné výrobky se veřejnosti představí 15. října na prodejní výstavě Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2011 u holešovické Tesla Areny při příležitosti festivalu Zlaté trumpety aneb Dechovková hitparáda a ve stejný den také na Selské sobotě ve dvoře Národního zemědělského muzea na Letné.  Všechny oceněné výrobky, ať už skleněnou soškou či diplomem, mají možnost na svých etiketách a obalech nebo ve své reklamní kampani používat logo soutěže Česká chuťovka 2011 a požívat dalších výhod při projektech České chuťovky.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down