Výrobci tuzemských potravin se mohou již třinácté zapojit do soutěže o značku Česká chuťovka, nebo Dětská chuťovka, která jim má pomoci proniknout s jejich produkty do povědomí zákazníků. Přihlášky mohou posílat do 16. září. Ocenění, která se udělují v deseti kategoriích, mají být předána 2. listopadu v sídle Senátu, pokud to epidemická situace umožní. Uvedl to ředitel projektu Česká chuťovka Josef Sléha.
Podle Sléhy soutěž především pomáhá spotřebitelům objevit chutné české potraviny. Umožňuje dát o sobě vědět i malým a středním výrobcům, kteří jinak nemohou konkurovat velkovýrobcům v nákladech na reklamu, a proniknout s jejich produkty do povědomí spotřebitelů. Předseda senátní komise pro rozvoj venkova Jiří Vosecký pak ocenil vizi a nadšení pořadatelů. Podle něj česká potravina je základ a kdo nemá vlastní potraviny, nemá soběstačnost. Té se pak dosahuje velmi špatně, konstatoval. „V České republice má každý kraj nějakou regionální potravinu a snaží se to nějakým způsobem propagovat. Před námi je jeden velký úkol, a to dostat všechny regionální potraviny do určitého celostátního systému,“ řekl s tím, že by měly mít základní jednotné zastřešující logo, aby zákazník měl jednodušší výběr. Vosecký a připustil, že s tím budou „mít velkou práci“. Podle místopředsedy Stále komise Senátu pro rozvoj venkova a člena hodnotitelské komise Petra Šilara je třeba ukázat českým občanů, že v přemíře zahraničních produktů si mohou vybrat kvalitní a chutnou českou potravinu. Předsedkyně hodnotitelské komise Jana Dostálová poukázala na to, že zájem výrobců o přihlášení do soutěže neklesá, naopak spíše stoupá. To je podle ní pozitivní. Podle Sléhy se letos očekávají zhruba dvě stovky přihlášených výrobků.