Českomoravskou mysliveckou jednotu nadále povede Jiří Janota

Českomoravskou mysliveckou jednotu (ČMMJ) nadále povede Jiří Janota. Mandát předsedy obhájil v úterní volbě sboru zástupců jednoty již podruhé. ČMMJ o tom dnes informovala  v tiskové zprávě. Ve svém nadcházejícím funkčním období, které potrvá do roku 2030, se chce Janota zaměřit na tvorbu novely mysliveckého zákona. Novela, která měla mimo jiné vyřešit přemnoženou zvěř v lesích, zůstala v prvním sněmovním čtení a současná dosluhující vláda ji nestihla projednat. Lesníci to už dříve označili za zklamání.

Janota se chce zaměřit na prezentaci myslivosti směrem k veřejnosti

Janota se chce také zaměřit na prezentaci myslivosti směrem k veřejnosti a představovat práci myslivců jako odpovědnou k životnímu prostředí i biodiverzitě. Jedním z jeho cílů je i větší práce s mladými lidmi. Českomoravská myslivecká jednota sdružuje české, moravské a slezské myslivce od roku 1923, má více než 52 000 členů. Jednota pečuje o rozvoj myslivosti v ČR, organizuje zkoušky z myslivosti nebo sokolnické zkoušky. Počet držitelů platných loveckých lístků trvale vykonávajících v honitbě právo myslivosti v uplynulé myslivecké sezoně meziročně mírně stoupl o 247 na 88.584. Honiteb bylo v mysliveckém roce 2024/2025 na území Česka 5766 s rozlohou téměř 6,9 milionu hektarů, z toho bylo 195 obor a 282 bažantnic. Vyplývá to z dat statistiků.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.