22.11.2004 | 10:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Českým potravinám chybí reklama

Většina čtenářů, kteří hlasovali v zářijové anketě týdeníku Zemědělec, si myslí, že se u nás nedělá dost pro propagaci domácích potravin. K tomuto názoru se přiklonilo celých 85 procent odpovídajících.

Třicet čtyři procent hlasujících zaškrtlo v anketním lístku odpověď určitě ne. Jeden ze čtenářů tak soudí nejen ze svého profesního pohledu, ale i jako spotřebitel z malé obce, který se s propagací domácích potravin nikde nesetkává. Lidé nedostatek reklamy na české potraviny přičítají nedostatku peněz. Důsledkem, na který často poukazují, je nízké povědomí nakupujících o kvalitě tohoto zboží, přednost pak dávají lacinějším výrobkům z dovozu. Za naprosto nedostatečnou považuje jeden z účastníků ankety reklamu v médiích, kde je obecně málo propagace potravin a když už, tak od zahraničních výrobců.
Jedenapadesát procent čtenářů se přiklonilo k názoru, že pro propagaci domácích potravin se spíše mnoho nedělá. „Stačí projít některý z hypermarketů, nebo pustit televizi,“ dodal ke své záporné odpovědi soukromý zemědělec z Chrášťan. Pokud se už s reklamou setkáváme, je malá a nevýrazná, myslí si další z pisatelů. „Hlavní propagací pro průměrného člověka je cena výrobku, takže raději sáhne po tom, co je levnější. A často je to dovoz,“ konstatoval čtenář od Nového Jičína. I když podle mínění mnohých účastníků ankety máme vysoce kvalitní potraviny, jejich reklama je naprosto nedostatečná kvůli finančním možnostem výrobců. Příčinou, jak někteří poukazují, jsou vysoké ceny za reklamu a malá podpora ze strany státu.
Některé potraviny se propagují více, jiným reklama chybí, napsala čtenářka od Karlových Varů, která se s odpovědí „spíše ano“ zařadila mezi devět procent stejně uvažujících účastníků ankety. Že se pro propagaci domácích potravin u nás dělá určitě dost, jsou přesvědčena pouhá čtyři procenta odpovídajících. Možnost nevím, zaškrtla dvě procenta čtenářů.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down