22.02.2012 | 03:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Další značení cizích potravin jako českých

Podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) používá řetězec Penny Market stále označení výrobků Česká kvalita u zboží zahraničního původu. I přes opakovaná upozornění našli kontroloři další neoprávněně označené zboží, informoval mluvčí SZPI Michal Spáčil. Penny Market ale tvrdí, že zákazníky neklame, jelikož potraviny s označením Česká kvalita jsou vyrobeny podle tradičních českých receptur. Potravinářské výrobky, na jejichž zahraniční původ SZPI upozornila, řetězec Penny Market ale přestal logem Česká kvalita označovat.

"Zboží označené v prodejnách etiketou s nápisem Česká kvalita a vlajkou ČR má v některých případech původ mimo Českou republiku. Ve spotřebitelích je tak vyvolán mylný dojem, že si kupují potravinu vyrobenou v ČR," informoval Spáčil, podle kterého je tento přístup flagrantním porušením potravinového práva. "Správní řízení o uložení pokuty bude zahájeno nejen za klamání spotřebitele, ale i nesplnění opatření, které bylo řetězci uloženo," doplnil. Mluvčí společnosti Penny Market David Kolář řekl, že SZPI za posledních několik dní provedla v obchodech Penny Market více než 240 kontrol, přičemž pouze u 17 výrobků považuje označení za klamavé. "Penny Market s tímto výkladem nesouhlasí. Se SZPI intenzivně jednáme a znovu se snažíme vysvětlit, že Penny od počátku vnímá českou kvalitu i ve smyslu české receptury a know-how," uvedl Kolář. Například Sunar prodávaný v obchodech Penny Market se podle Koláře sice vyrábí ve Velké Británii, ale podle české receptury a výhradně pro české spotřebitele. "Proto do kategorie česká kvalita jednoznačně patří. Totéž je případ Mochovské zeleniny, která je připravována podle tradičních českých receptur. Ačkoli se vyrábí v Rakousku, je dodávána pouze do ČR," podotkl Kolář. Inspekce původně našla tři druhy neoprávněně označených potravin, při následných kontrolách jich však bylo více. Penny Market používá i další reklamní slogany poukazující na původ potravin jako "Nakupujte hezky česky", "od českých farmářů", "široká nabídka regionálních značek", atd. Pod značkou "od českých pekařů" si zákazníci mohli v prodejně koupit selský chléb původem z Německa, visačka "od českých řezníků" označovala německé salámy. Špatně označené byly i další potraviny, například sunar z Velké Británie, jogurty z Francie nebo víno ze Slovenska.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down