Do tříletého státního tendru na podporu spotřeby kvalitních potravin, zjednodušeně značky Klasa, za zhruba 150 milionů korun se přihlásily společnosti A priori a McCann-Erickson Prague. Sdělila to mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu, který zakázku zadává, Vladimíra Nováková. Ministerstvo zemědělství účelnost vynaložených peněz nyní analyzuje.
Hodnotitelská komise by podle Novákové měla zasednout co nejdříve. Kdy bude určen vítěz tendru, ale zatím není jasné.
Tendr se dříve uzavíral na dva roky, letos bude tříletý. Nyní jde o část zakázky na strategickou a kreativní část, ve které společnost McCann-Erickson Prague vyhrála i před dvěma lety. Tehdy ale o tuto část zakázky mělo zájem devět společností.
Ostatní tři části (realizační, mediální a expoziční) se budou soutěžit po vybrání nejvhodnějšího uchazeče ze strategické části, protože na ni navazují, budou tedy z kreativního řešení vycházet, sdělila již dříve Nováková. Letos je podle schváleného rozpočtu fondu na propagaci kvalitních potravin určeno 250 milionů korun. Například Potravinářská komora ČR aktivity na propagaci kvalitních potravin chválí.
Předloni státní tendr za 298 milionů korun na dvouletou propagaci kvalitních potravin vyhrály čtyři firmy. Každá z nich uspěla v jedné části výběrového řízení. Největší části zakázky si rozdělily agentury McCann-Erickson Prague a 1 Year&More production. Do soutěže se přihlásilo 18 agentur s 34 nabídkami.*