V příštích třech letech přispěje Evropská unie zhruba 430 tisíci eur (asi 12,4 milionu korun) na propagaci českých biovýrobků a na ekozemědělství. Částku minulý týden schválila Evropská komise, která přispěje na propagaci zemědělských produktů v 11 zemích unie celkem 38,9 milionu eur (asi 1,1 miliardy korun).
V České republice schválila komise program Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) na propagaci bioproduktů a ekologického zemědělství. Tříletý program bude stát 865.511 eur a unie zaplatí polovinu nákladů. "Jsou to první velké peníze, které u nás do takové celoplošné reklamní kampaně poplynou. Vidíme to jako pozitivní krok," komentoval rozhodnutí manažer Svazu ekologických zemědělců PRO-BIO Petr Trávníček.
Celkem komise schválila v členských státech 23 programů v hodnotě 77,7 milionu eur. Programy v dalších zemích propagují vedle biopotravin (Německo) například med (Řecko, Polsko), ovoce a zeleninu (Francie), víno (Maďarsko), evropský systém ochranných známek (Itálie, Španělsko, Francie) nebo drůbeží maso (Nizozemsko). Současně zahrnují propagační a informační akce zdůrazňující přednosti zemědělských výrobků EU.