Čisté tržby potravinářské společnosti Hamé se v pololetí meziročně zvýšily o 6,8 procenta, dosáhly 2,65 miliardy korun. Společnosti se dařilo na českém trhu, kde tržby vzrostly o skoro sedm procent, dále v Maďarsku a v Rusku, kde rostly o desetinu. Naopak klesly na Ukrajině o 8,5 procenta. Export z ČR vzrostl skoro o šest procent, firma získala nové zakázky v Německu, Itálii nebo v Izraeli, sdělili zástupci společnosti. Firma plánuje nejspíš zdražovat.
Největší podíl na prodejích Hamé měly v prvním pololetí trvanlivé masové výrobky, hlavně paštiky, masové konzervy a hotová jídla. Nejvíc vzrostl odbyt chlazených hotových jídel a bagetového segmentu značky Simply Fresh, u obojího meziročně více než o desetinu.
"I v letošním roce pokračuje růst celé naší potravinářské skupiny, ovšem přibývá varovných signálů. Vstupy prudce rostou, což nám výrazně zdražuje výrobu. Ceny energií se meziročně zvýšily o více než deset procent, výrazně rostou i ceny prakticky všech obalových materiálů, narostly ceny dopravy. Zvyšuje se i cena surovin, zejména zeleniny, které je navíc letos kvůli katastrofálnímu suchu a souběžnému uzrání výrazně méně prakticky v celé střední Evropě," uvedl generální ředitel firmy Martin Štrupl. Podle něj jde hlavně o hrášek, ale i okurky.
Hamé podle něj kvůli souběžnému uzrání mnoha plodin a nedostatku lidí vyrobilo letos zhruba o desetinu méně nakládané zeleniny než loni, nebude tak schopné uspokojit poptávku. "V současnosti vyhodnocujeme dopady zvýšení cen vstupů na naši ekonomiku, ale bohužel se zřejmě nevyhneme úpravám cen některých zeleninových výrobků pro naše odběratele. Navíc stále bojujeme s citelným nedostatkem lidí na pracovním trhu. To brzdí náš další rozvoj," dodal ředitel.*