Heineken loni zvýšil prodej ve všech regionech, růst čeká i letos

Nizozemská pivovarnická skupina Heineken loni zvýšila provozní zisk bez započtení mimořádných položek o 6,4 procenta na 3,87 miliardy eur (téměř 100 mld. Kč). Díky vyššímu prodeji a zájmu zákazníků o dražší nápoje firma čeká růst i letos. Druhý největší producent piva na světě dnes uvedl, že růst loni vykázaly všechny regiony, na což akcie Heineken zareagovaly zpevněním o čtyři procenta.

Výsledek mírně překonal odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali provozní zisk 3,85 miliardy eur. Podniku se ale nepříznivým vlivem směnných kurzů snížila provozní marže. Vliv na její pokles měla i nečekaně výrazná expanze v Brazílii, kde se marže pohybují pod průměrem celé skupiny.
Heineken, jehož stejnojmenný ležák jde dobře na odbyt zejména v Evropě, loni těžil z mistrovství světa ve fotbale a z horkého léta ve velké části Evropy. Rostl i na svých dvou nejlepších trzích – v Mexiku a ve Vietnamu. Hlavní značka Heineken zvýšila díky růstu v Africe, východní Evropě a v Americe prodej o 7,7 procenta, což bylo nejvíce za více než deset let.
Akcie Heineken loni zaznamenaly pokles zhruba o 11 procent. Jedním z důvodů jsou obavy investorů ze změny spotřebitelských preferencí. Evropané a obyvatelé Spojených států totiž stále více upřednostňují víno a destiláty na úkor pití piva.
V České republice vlastní Heineken pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Skupina Heineken je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *