Řetězec Lidl ve své provozovně v Ostrově na Karlovarsku používal označení výrobků Pravá česká zabijačka i pro zahraniční výrobky, zjistila dnešní kontrola Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI). Informoval o tom její mluvčí Michal Spáčil.
Nepravdivě označeny byly tři druhy huspeniny s vepřovým masem a tmavá tlačenka. Podle inspektorů pocházejí od německého výrobce. "Podle SZPI je tímto označením spotřebitel uváděn v omyl o původu zboží, protože se může domnívat, že kupuje český výrobek," uvedl Spáčil s tím, že Lidl musí zkontrolovat a pravdivě označit příslušné potraviny.
SZPI dnes již dříve oznámila, že podobně klamavé značení výrobků používá opakovaně i řetězec Penny Market. Pod značkou Česká kvalita prý prodává i zboží zahraničního původu. Penny Market ale tvrdí, že zákazníky neklame, jelikož potraviny s označením Česká kvalita jsou vyrobeny podle tradičních českých receptur.
Inspekce původně našla tři druhy neoprávněně označených potravin, při následných kontrolách jich však bylo více. Penny Market používá i další reklamní slogany poukazující na původ potravin jako "Nakupujte hezky česky", "od českých farmářů", "široká nabídka regionálních značek", atd. Pod značkou "od českých pekařů" si zákazníci mohli v prodejně koupit selský chléb původem z Německa, visačka "od českých řezníků" označovala německé salámy. Špatně označené byly i další potraviny, například sunar z Velké Británie, jogurty z Francie nebo víno ze Slovenska.