23.09.2009 | 04:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Komise ocenila výrobky ekoznačkou

Evropská komise zítra slavnostně předá ocenění za propagaci ekoznačky EU, jež označuje výrobky a služby šetrné k životnímu prostředí. Toto ocenění se uděluje podnikům, které zorganizovaly pro širokou veřejnost mimořádně úspěšné informační akce o ekoznačce EU. Značka již byla přiznána téměř 20 000 produktů a turistických ubytovacích služeb v Evropské unii a získává na stále větší oblíbenosti. Informoval o tom mluvčí Zastoupení Evropské komise v České republice Martin Stašek.

Komisař pro životní prostředí Stavros Dimas uvedl: „Ekoznačka EU je značkou dokonalosti, které mohou občané EU důvěřovat. Logo s květinou je zárukou toho, že zvolený produkt nebo služba je šetrná k životnímu prostředí. Organizace, jejichž výrobky a služby ekoznačku EU nesou, tím dokazují svůj zodpovědný přístup k životnímu prostředí a já jim gratuluji k jejich snaze šířit tuto myšlenku mezi své zákazníky.“
Ekoznačka EU – jediná celoevropská ekologická značka – je dobrovolný projekt zahájený v roce 1992 s cílem podpořit výrobu a spotřebu ekologických produktů a služeb v celé Evropské unii.
V současné době je logem květiny opatřeno téměř 20 000 výrobků a služeb. Patří mezi ně například přípravky pro zahradu i domácnost, maziva, ale třeba i spotřebiče, papírové výrobky, textilie. Značku také získaly turistické ubytovací služby.
Tyto produkty a služby lze najít ve všech členských státech EU stejně jako v mnoha dalších zemích po celém světě včetně Indie, Nového Zélandu, Kanady a Číny.
Všechny výrobky nesoucí ekoznačku EU byly prověřeny nezávislými subjekty a splňují přísná ekologická kritéria a kritéria šetrnosti. Značka bere v úvahu hlavní dopady výrobku na životní prostředí, stejně jako šetrnost výrobku k životnímu prostředí během celé doby jeho životnosti. Ekoznačku EU spravují příslušné orgány v členských státech EU, na Islandu, v Norsku a Lichtenštejnsku.
Projekt je v současné době upravován tak, aby mohl zahrnout více výrobků a služeb a mohl se zaměřit na takové, které mohou být zdokonaleny. Pro podniky bude také snazší o udělení značky požádat a budou s tím mít i menší výdaje.
Cena za propagaci ekoznačky EU bude poprvé představena dne 23. září 2009. Tato nová iniciativa má za úkol ocenit výjimečné propagační aktivity, které podstatným způsobem zvýšily informovat veřejnosti o ekoznačce EU. Jejím cílem je podpořit a inspirovat další držitele ekoznačky EU, aby ve své reklamě aktivně využili výhod, které značka přináší. Cena bude udělována každoročně. Různá kritéria včetně kvality, kreativity a významnosti akcí, stejně jako efektivního používání loga posoudila porota složená z odborníků v oblasti životního prostředí a komunikace a zástupců Evropské komise.
Do soutěže o cenu se přihlásilo 18 společností z 10 zemí EU (Rakouska, České republiky, Finska, Francie, Irska, Itálie, Portugalska, Španělska, Švédska a Spojeného království) a jedna společnost ze Švýcarska. V kategorii poskytovatel služeb bude soutěžit několik hotelů a švýcarské skautské centrum, do kategorie výrobce/maloobchodník se přihlásili výrobci různých produktů od mýdel a laků po čisticí přípravky a podlahové krytiny.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down