12.06.2009 | 09:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Kritika rozšíření drůbežárny

Ekologická organizace Děti Země kritizuje záměr výstavby nové haly, která by o 35 680 nosnic zvýšila kapacitu Podniku pro výrobu vajec v Kosičkách na Hradecku. Dětem Země vadí, že nebyly posouzeny jiné varianty a nosnice budou žít v nepřijatelném klecovém odchovu, uvedl v tiskové zprávě Martin Hyťha z Dětí Země.

Podle Hyťhy je klecový chov je ze všech možných druhů ustájení ten nejhorší, neboť v něm nemohou uskutečňovat své přirozené chování. "Podle nás měla být posouzena i pro zvířata příznivější varianta, například chov na podestýlce nebo voliérový chov," řekl Hyťha. Nové velkochovy musejí být vybavené takzvanými obohacenými klecemi, ve kterých mají nosnice k dispozici například popeliště či hnízdo. Podle Dětí Země však odborné studie však dokazují, že tato provizorní zařízení nemohou ve stísněném prostředí klece dostatečně uspokojit přirozené životní potřeby nosnic.
Prokurista Podniku pro výrobu vajec Petr Hošek uvedl, že firma má na výstavbu haly stavební povolení, vlastní výstavbu chce zahájit v příštím roce. "Chov nosnic v takzvaných obohacených klecích splňuje všechny směrnice evropské unie," řekl Hošek. Děti Země chtějí schvalování výstavby nové haly sledovat a požadovat jak dodržování zákonů, tak přijatelné podmínky pro zvířata.