(alt) – Zkušenosti z jiných evropských států, zejména z Velké Británie, a také poznatky z Evropského kongresu lesních pedagogů využila společnost Ostravské městské lesy a zeleň k vybudování a provozování lesní školky. Podle jejího zaměstnance Pavla Kotaly je cílem školky seznámit děti a jejich rodiče s lesem a hospodařením v něm a pomáhat vést děti k lásce k přírodě. Jde o prožitkovou pedagogiku orientovanou na průřezová témata. Výhodou je, že děti si mohou vše ověřit v přírodě a „osahat“. V lesní školce je podle Kotaly možné děti učit i dalším věcem. Kromě biologie třeba i vážení a měření, lze zapojit také znalosti z matematiky, fyziky a chemie. V Německu se třeba děti v podobných areálech učí měřit atmosférické srážky. Výuka má v podstatě tři části. První je příprava žáků před návštěvou lesa, druhá probíhá přímo v přírodě a třetí po návratu do školy.
Aktivity jsou zaměřeny hlavně na žáky z prvního a druhého stupně, mateřské školky a třeba i příměstské letní tábory. Velký zájem mají zejména speciální školy.
Kromě dotací shání společnost i různé granty, jimiž projekt financuje. V první etapě bylo podle Kotaly třeba „naučit lesníky učit“. V současné době pracují ve školce tři lesní pedagogové a jedna učitelka. Společnost rozšiřuje dále výukový areál, připravuje nové výchovné projekty. Jejím záměrem je také instalace geologické expozice pod širým nebem.
Les nabízí i další možnosti. Podle Kotaly například v Dánsku hrají v lese divadlo či pořádají koncerty na dřevěné nástroje.