09.07.2018 | 11:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Letošní počasí přeje i zmrzlinářům, firmy hlásí růst o desítky procent

Prodeje zmrzliny v loňském roce stouply podle agentury Nielsen o procento na 34,3 milionu litrů. Spotřebitele neodradilo ani zvýšení průměrné ceny za litr o tři procenta na téměř 91 korun. Z hlediska příchutí dominují vanilková a čokoládová. Letos hlásí výrobci další nárůst, pomohlo jim teplé dubnové a květnové počasí. Například firma Prima uvedla, že květnové prodeje se jí meziročně zvedly o 25 procent, červnové pak proti dlouhodobému červnovému průměru o devět procent.

"Celkově prodeje za první pololetí vzrostly o 11 procent ve srovnání s rokem 2017, který byl také velmi úspěšný a vyznačoval se dosud nejvyššími červnovými prodeji. Pokud porovnáme dlouhodobé výsledky, pak je letošní půlroční nárůst úctyhodných 25 procent," uvedl manažer značky Prima Lukáš Dědek. Pokud budou další dva měsíce také teplé, mohly by být letošní prodeje jedny z dosud nejvyšších, dodal.

Společnost Fruitisimo pak uvádí, že letos zatím prodala o 15 procent více kopečků než loni za stejné období. Zákaznicky nejoblíbenější jsou z firemního sortimentu ovocné sorbety, zejména mangový a jahodo-malinový. Ze smetanových příchutí pak vanilka s belgickou čokoládou. "V celkovém přehledu naší prodejnosti však roste podíl, a tedy i obliba, našich sezónních zmrzlin. Letos se zatím mezi nejpopulárnější dostala zmrzlina nazvaná 'Itálie'," dodala za společnost Veronika Janáčková. Tato zmrzlina měla barvy národní italské vlajky v kombinaci smetany, malin a pistácií.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down