Lidé před Vánocemi více pečou doma než v minulých letech, čemuž odpovídají zvýšené prodeje těst na vánoční cukroví. Roste i zájem o hotové výrobky, například o čajové pečivo, kokosky, pracny nebo o linecké pečivo. Vyplývá to z ankety mezi obchodními řetězci.
Například Globus zvýšil výrobu hotových těst na cukroví z másla, cukru a mouky. "Lidé budou víc péct než jiné Vánoce. Ukázala to jarní vlna pečení, kdy mnozí z nich zůstali doma a tvořili. Pro ně naše cukrářky připraví linecké, ořechové, kokosové, kakaové, medovníkové těsto, ale také těsto na vanilkové rohlíčky a pracny," uvedl za Globus Pavel Meduna. Firma také letos prodává zabalené máslové linecké korpusy ve tvaru koleček, srdíček nebo zvonečků, lidé si je pak můžou naplnit doma sami čím chtějí. Podobnou cestou se vydal i Penny Market, který prodává linecké košíčky na domácí naplnění. "Navzdory epidemii koronaviru výrazně roste zájem o balené sladké pečivo a cukroví," řekl za řetězec Tomáš Kubík. Podle něj ale pečou lidé doma při druhé koronavirové vlně méně než na jaře. Prodeje cukroví se zvýšily také v Makru. "Sezónní prodej jsme zahájili již v polovině října a zvýšený zájem vidíme od samého začátku. Celkově se obrat této kategorie oproti loňskému roku zvýšil zatím o 83 procent," uvedl řetězec. Na dvojnásobek podle něj vyrostla poptávka po štolách, vánoček prodal letos meziročně už trojnásobné množství. Poptávka rostla také u klasického cukroví, ale ne tak výrazně. Podle řetězce Lidl se dobře prodávají třeba i perníčky nebo vánoční rohlíčky. "Štoly, rohlíčky, ale i typické čokoládové artikly se rok od roku těší ze strany zákazníků stále většímu zájmu," řekl mluvčí Tomáš Myler. Tesco pak zatím zaznamenává přibližně stejné prodeje jako loni. "Největší zájem je tradičně o sněhové pečivo, linecké pečivo, pracny, vosí hnízda a různé druhy vánočních kolekcí," sdělil mluvčí řetězce Václav Koukolíček.*