V malých samoobsluhách nejčastěji nakupuje čerstvé maso 27 procent českých domácností a 23 procent jich dává přednost tradičním řeznictvím a prodejnám maso-uzeniny. Hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny preferuje při nákupu masa 40 procent zákazníků, uvedl Pavel Kovařík ze společnosti Incoma Research z výsledků průzkumu, který provedli společně se společností GfK Praha.
Rodinné nákupy všech potravin ve velkoplošných prodejnách činí 75 procent lidí. Například hypermarkety, které jsou obecně nejoblíbenějším nákupním místem, navštěvuje pro velké nákupy 40 procent zákazníků, při nákupu masa je to však jen 25 procent. Spotřebitelé dávají přednost menším prodejnám, které jim zajišťují čerstvé výrobky krátkodobé spotřeby v blízkosti bydliště. Zároveň rádi nakupují čerstvé maso u specialistů, sdělil Kovařík.