25.01.2005 | 04:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Masokombinátu Vysočina Hodice loni vzrostly tržby

Meziročně asi o 15 procent loni zvýšil tržby Masokombinát Vysočina Hodice, a to na celkových 380 milionů korun. Prodej vzrostl především u trvanlivého salámu Vysočina, který se již na obratu podílí polovinou, a podnik začal vyvážet i na Slovensko.

Ziskovost výroby byla přesto nižší než v minulých letech, a to kvůli zdražení vepřového masa. "Skončili jsme s menším ziskem, než jsme plánovali, ale zůstali jsme v černých číslech," řekl ředitel Jan Vítů. Stejně jako ostatní české masokombináty od poloviny minulého roku platil podnik více za vepřové maso. Kvůli tlaku obchodních řetězců se ale zdražení nepromítlo do cen výrobků. Podle Vítů se nyní cena prasat ustálila kolem 35 korun za kilogram živé hmotnosti. Podle něj ale letos ziskovost zpracovatelských firem sníží zdražování ostatních vstupů, včetně energií.
Hodický podnik zaměstnává 150 lidí. Dlouhodobě se zaměřuje na výrobu trvanlivých salámů, které již tvoří dvě třetiny produkce. Před několika lety zavřel vlastní porážku a postupně snižuje výrobu špekáčků a měkkých salámů. Podle Vítů díky specializaci roste produktivita výroby. Letos bude firma investovat do dalších kapacit na sušení salámů. Předloni podnik uvedl na trh nový druh Vysočina 1967. V tomto roce se totiž známá značka salámu začala v republice vyrábět, a to právě v Hodicích. Podle Vítů mají spotřebitelé o výrobek s tradiční recepturou zájem. "Málokterý nový výrobek má takový nárůst prodeje," poznamenal. Patří také mezi trvanlivé salámy, které po vstupu do EU začal podnik dodávat dvěma obchodním řetězcům na Slovensko.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down