Evropská komise schválila třináct programů jedenácti členských států, jejichž cílem je propagovat konzumaci mléka a mléčných výrobků v Evropské unii. Celkový rozpočet těchto tříletých programů je 35,8 milionu eur. Evropská unie na ně přispěje částkou 17,9 milionu eur. Jedná se o jedno z opatření, které komise navrhla v červenci 2009, v době, kdy se trh s mlékem a mléčnými výrobky nacházel v mimořádně obtížné situaci. Komise se zavázala, že přijme dodatečnou řadu programů na propagaci mléčných výrobků na vnitřním trhu.
„Těší mě, že situace na trhu s mlékem a mléčnými výrobky se od léta zlepšila, za což z velké části vděčíme zavedeným opatřením,“ řekla komisařka pro zemědělství a rozvoj venkova Mariann Fischerová Boelová. „Doufám, že dodatečné propagační programy přispějí k udržení pozitivního vývoje na trhu. Podle mého názoru je obecně důležité propagovat mléčné výrobky všemi prostředky, neboť tvoří nezbytnou součást vyvážené a zdravé výživy.“
Na základě nařízení o informačních a propagačních opatřeních na podporu zemědělských produktů na vnitřním trhu a ve třetích zemích může Evropská unie financovat až 50 % rozpočtu na tato opatření. Zbytek rozpočtu je hrazen z prostředků profesních a mezioborových organizací, které daná opatření navrhly, anebo z prostředků dotčených členských států.
V červenci 2009 byl podán návrh uspořádat zvláštní sérii programů na propagaci mléčných výrobků na vnitřním trhu. Profesní zemědělské organizace měly předložit své programy do 15. října a členské státy je zaslaly komisi do konce října. Komise nyní vybrala odpovídající programy.