Mlékárna Olma loni zvýšila tržby meziročně o zhruba 100 milionů korun na 3,526 miliardy korun. Zisk olomoucké mlékárny vzrostl o 42 procent na 190,3 milionu korun ze 134 milionů korun v roce 2018. Vyplývá to z výroční zprávy firmy, která je součástí skupiny Agrofert.
"Společnost i v roce 2019 upevnila pozici jedničky na tru s čerstvým mlékem a potvrdila pozici lídra na trhu v segmentu jogurtů a ostatních zakysaných výrobků," uvedlo ve výroční zprávě vedení Olmy.
Mlékárna se loni musela vypořádat s dalším růstem nákupní ceny syrového mléka, zatímco u výrobků byl cenový vývoj rozdílný. Hodnota sušeného odstředěného mléka se začala zvyšovat a pokryla tak výrobní náklady, cena másla naopak klesala. "Cena másla se na evropském trhu celý loňský rok snižovala a proti rekordním cenám z roku 2017 činí pokles již téměř 40 procent," uvedlo vedení Olmy.
Trh s mlékem a mléčnými výrobky v Česku i Evropě loni podle vedení Olmy stagnoval či jen mírně vzrostl. Množství vyprodukovaného syrového mléka v Česku loni meziročně vzrostlo o procento, avšak jeho průměrná cena se již třetím rokem zvýšila.
Mezi hlavní odběratele Olmy dlouhodobě patří obchodní řetězce. Rozhodující součástí prodejního sortimentu Olmy u většiny významných odběratelů v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku jsou čerstvé mléko a smetany, kysané výrobky a jogurty.