Agrární komora ČR v těchto dnech zahajuje kampaň, jejímž cílem je zlepšení obrazu českého zemědělství u veřejnosti. Tu chce oslovit pomocí billboardů, internetu i tištěných médií. Projekt, jehož roční rozpočet má dosáhnout minimálně pěti milionů korun, bude financován z vlastních zdrojů. Informoval o tom prezident komory Jan Veleba.
Podle Veleby se od začátku 90. let minulého století zemědělství v tuzemsku dostalo do pozadí zájmu médií i veřejnosti. Tím prý postupně došlo k narušení přirozené vazby mezi zemědělcem a ostatními lidmi jakožto spotřebiteli jeho produktů. Tento stav má kampaň změnit. "Rádi bychom, aby si český občan připomněl tradici, kterou čeští farmáři a statkáři v českém prostředí vždy měli. České zemědělské produkty vždy patřily ve svém oboru mezi špičku a stejně tak je tomu v dnešních dnech. Češi mohou být na své zemědělce hrdí, a právě tomu by naše kampaň měla pomoci," popsal cíle kampaně Veleba. V dalších měsících pak přibudou také další aktivity na podporu celého vyznění kampaně, doplnil Veleba.
Kampaň bude prezentovat například stále oblíbenější selské trhy, regionální potraviny a speciality nebo agroturistiku. Představí také konkrétní zemědělce a jejich příběhy. Komora předpokládá minimálně tříleté trvání projektu.