Nápojářská skupina zažila loni další rekordní rok

Nápojářské skupině Mattoni 1873 loni meziročně vzrostly tržby o 77 procent na 15,5 miliardy korun, rok 2019 tak pro ni byl pátým rekordním v řadě. Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Loni vyrobila 1,6 miliardy lahví. Růstu dosáhla díky akvizicím ve střední a jihovýchodní Evropě i vlastnímu růstu na stávajících trzích. Skupina se dříve jmenovala Karlovarské minerální vody.

Celkové hospodářské výsledky Mattoni 1873 nezveřejnila. Ukazatel EBITDA, který popisuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, však skupině loni stoupl o 74 procent. Na výsledcích loňského roku se podle firmy, která výrobky vyváží do téměř 20 zemí, podílela například společná koupě s PepsiCo srbského lídra na trhu minerálních vod a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš. "V současnosti jsme lídrem trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě a naší strategií je dosáhnout stejné pozice i v Evropě jihovýchodní," uvedl generální ředitel skupiny Alessandro Pasquale. Skupina má nyní 3350 zaměstnanců. Mattoni působí v osmi státech, v pěti z nich provozuje továrny. Například v Rakousku je druhá v segmentu přírodních minerálních vod, na Slovensku je také, značka Magnesia je tam pak neprodávanější minerální vodou. Mattoni v České republice usiluje o zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky. Cílem systému je lokální uzavření koloběhu PET, umožnění recyklace do nových lahví, a tím zvýšení udržitelnosti celého nápojového odvětví zavedením principů cirkulární ekonomiky. Společnost KMV založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody a. s. v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale. V ČR vyrábí vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka a také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew nebo brambůrky značek Lay´s. Loni se musela po koupi české PepsiCo zbavit výrobce balených vod Toma. Koupila ji od ní konkurenční Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, cenu obchodu firmy nezveřejnily.*

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down