05.02.2002 | 09:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Návrhy na členy rady vinařského fondu do 25.února

Oprávněná sdružení mohou do 25. února předkládat ministerstvu zemědělství návrhy kandidátů do rady vinařského fondu. Zřízení fondu, který má podporovat rozšiřování a obnovu vinic a odbyt vína, vyplývá ze schválené novely zákona o vinohradnictví a vinařství. Informovalo o tom MZe.

Rada se bude skládat z dvanácti členů: čtyř zástupců pěstitelů a čtyř zástupců zpracovatelů vína, dvou představitelů dovozců, jednoho zástupce Jihomoravského kraje a jednoho zástupce vinařských obcí moravského regionu. MZe proto vyzývá sdružení zastupující pěstitele vinné révy, výrobce, tedy podnikatele zabývající se vinařstvím, dovozce vína, sdružení zastupující vinařské obce moravského regionu a zastupitelstvo Jihomoravského kraje k předložení jednotlivých návrhů, uvedl mluvčí ministerstva Pavel Kovář. U každého kandidáta je třeba uvést jeho plné jméno, rok narození, adresu bydliště, zaměstnání a stručné údaje o odborném vzdělání a praxi v daném oboru, doplnil Kovář. Fond má dostávat korunu z litru vína uvedeného na trh a 350 korun z hektaru vinic. Stát by měl letos do fondu vložit návratnou finanční podporu 100 miliónů korun a v následujících letech částku rovnající se prostředkům, které se vyberou na odvodech.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.