28.11.2006 | 03:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nebude komu prodávat

Pět předních obchodních řetězců má možnost nakupovat do svých distribučních center, do nichž svezou maso i masné výrobky z Irska, Rakouska, Německa, Polska, Slovenska a dalších zemí. A pak se může stát, že nebudou chtít žádné od nás, upozornil Jaromír Kloud, předseda Českého svazu zpracovatelů masa.

Například v supermarketech Albert a hypermarketech Hypernova, které u nás provozuje řetězec Ahold, se objevilo balené maso, a to i mleté, na jehož etiketě je jako země původu Polsko. "V našich prodejnách Albert a Hypernova jsme v září tohoto roku zavedli novou privátní značku AH Quality, která se vyznačuje vysokou kvalitou nabízených výrobků. Jako první výrobky se značkou AH Quality jsme na trh uvedli čerstvé chlazené maso - vepřové, hovězí a nyní i drůbež," vysvětlil na dotaz našeho týdeníku Libor Kytýr, ředitel komunikace firmy Ahold Central Europe, a doplnil: "Dodavateli vepřového a hovězího masa jsou naši dlouhodobí prověření dodavatelé, včetně zpracovatelů z České republiky - Polička, Maso Planá. Pro zajištění vysoké kvality a bezpečnosti masných výrobků spolupracujeme při finálním opracování vepřového a hovězího masa s mezinárodní společností Hilton Foods, která vlastní moderní zpracovatelský provoz v Polsku. Drůbeží maso značky AH Quality nám dodávají české společnosti DZ Klatovy a Agropol." Podle Kytýra je pro značku AH Quality rozhodující jakost dodávané suroviny, bezpečnost a hygiena zpracovatelského provozu dodavatele. "Jsme proto připraveni spolupracovat s dalšími českými dodavateli, kteří jsou schopni garantovat uvedené požadavky."
S dodávkami z ČR to však není tak horké. Podle Klouda, který je z firmy Zřud, do níž patří i poličský masokombinát, dodává dnes Polička zmíněné mezinárodní společnosti zásobující prodejny Aholdu jen deset tun nebouraného masa týdně. Na stejný objem se Emila Kaspera, viceprezidenta Potravinářské komory ČR, předsedy představenstva a výkonného ředitele Maso Planá, ztenčily i dodávky masa do Aholdu z Plané. "Pokud nebude náš spotřebitel vychovaný, aby vyhledával tuzemské výrobky tak jako německý nebo rakouský, tak se u nás významné zpracovatelské kapacity zavřou, protože nebudou mít komu prodávat," varoval Kloud a dodal: "V zahraničí neuspějeme. Na Západě o naše výrobky nikdo nestojí, do Ruska mohou hlavně země původní evropské patnáctky a na Slovensko se všichni nevejdeme."

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down
Memory: 138MB (27.6% of 500MB)