30.10.2007 | 02:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

O hotová jídla je stále větší zájem

Spotřebitele v České republice přicházejí na chuť hotovým jídlům, jejichž příprava nezabere mnoho času. Prodej hotových jídel a polévek v posledních letech roste a rozšiřuje se i jejich nabídka. Potvrzuje to například mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková.

Výrobci i obchodníci si rostoucí oblibu hotových jídel vysvětlují tím, že stále více lidí nechce ztrácet čas dlouhým vařením svých oblíbených pokrmů. Například společnost Tesco Stores ČR nabídku hotových jídel v těchto dnech více než zdvojnásobila, v jejíchž obchodech si nyní mohou zákazníci vybrat ze 42 nových druhů připravených pokrmů. První řadu hotových jídel Tesco začalo v Česku prodávat v roce 2005 a například od letošního ledna do srpna lidé v jeho obchodech měsíčně nakoupili v průměru 26 tisíc připravených pokrmů. Tesco kromě tradičních českých pokrmů nabízí například i hotová italská jídla .
"Ačkoli ještě nedávno byl český zákazník k hotovým jídlům spíše skeptický, poslední vývoj ohledně zákaznických preferencí naznačuje, že i v ČR lidé čím dál tím častěji využívají nabídky hotových jídel namísto každodenního dlouhého a namáhavého vaření," říká Matoušková.
Hotová jídla pod vlastní značkou AH Quality prodávají také konkurenční hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert. Růst prodeje hotových jídel a polévek hlásí rovněž výrobci. Například společnost Hamé nabízí jak sterilovaná hotová jídla, kterých má ve své nabídce přes 30 druhů, tak i více než 30 chlazených hotových jídel včetně polévek. Nejvíce se podle vyjádření firmy stále prodávají především sterilovaná jídla. V posledních letech se ale značně rozšířily možnosti balení a zájem českých spotřebitelů se začíná přesouvat k chlazeným hotovým jídlům, kde odbyt narůstá. Výhodou je i to, že moderní dvoukomorové obaly umožňují nabízet tyto pokrmy i s přílohou.
Společnost Hamé si pochvaluje také rostoucí oblibu chlazených polévek. Firma nabízí chlazené polévky ve skle, střívku a v plastových miskách. Vedle tradiční dršťkové, čočkové, gulášové či valašské zelné prodává třeba boršč. "Největší podíl prodeje zaznamenáváme v jarních a podzimních měsících," řekla ředitelka marketingu firmy Marcela Mitáčková
Obchodníci i výrobci potravin růst tuzemského trhu s hotovými jídly přisuzují životnímu stylu mladé generace, která považuje přípravu jídel za zbytečnou ztrátu času. Hotová jídla často nakupují také lidé, kteří kvůli velkému pracovnímu vytížení mají minimum volného času.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down