O desítky procent vzrostla spotřeba cereálních výrobků v České republice. Stále ještě ale nedosahuje spotřeby v některých jiných vyspělých státech. Zatímco Češi zkonzumují necelý jeden kilogram snídaňových cereálií na hlavu ročně, Němci nebo Rakušané dva kilogramy a Britové dokonce šest až osm kilogramů, uvedl majitel firmy Emco Zdeněk Jahoda.
Stoupající oblibu cereálií v tuzemsku potvrdila také firma Nestlé. To dokládá také skutečnost, že prodejcům cereálních výrobků této firmy v Česku a na Slovensku loni vzrostly tržby zhruba o polovinu. Společnost Cereal Partners Czech Republic utržila přes 362 milionů korun, což je meziroční nárůst o téměř 56 procent. Slovenské firmě Cereal Partners Slovak Republic vzrostly tržby o téměř 41 procent na 207 milionů slovenských korun (166 milionů Kč).
Podle Jahody, v tuzemsku získaly pularitu hlavně různé müsli tyčinky. Mezi snídaňovými cereáliemi vedou čokoládové příchutě, následují ovoce a ořechy. Obecně se tyto výrobky dělí na rodinné, tedy čisté lupínky, například kukuřičné, dětské, které jsou různě ochucené, a müsli, zpravidla směs vloček a dalších přísad. Posteskl si však, že Češi nejsou příliš ochotni připlatit si za vyšší kvalitu cereálního výrobku. Navíc ceny tlačí dolů konkurence na trhu. Emco a Nestlé patří k vedoucím firmám na trhu s cereálními výrobky v tuzemsku.