04.09.2015 | 08:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Obyčejné solené brambůrky u zákazníků vedou

Tuzemský trh se slanými pochutinami za poslední rok stagnoval, když prodeje mezi loňským červnem a letošním květnem meziročně vzrostly o jedno procento na 3,304 miliardy Kč. Vyplývá to z analýzy společnosti Nielsen. Objem prodaných výrobků se pak prakticky nezměnil a činil 22 582 tun. O dvě procenta vzrostly prodeje brambůrků, které zůstávají nejoblíbenější pochutinou v tomto segmentu. Češi za ně utratili 1,645 miliardy korun a objemově se jich prodalo o čtyři procenta více.

Naopak o více než desetinu klesly tržby z prodeje slaných sušenek (krekrů), jejich prodaný objem se pak snížil o 17 procent na 1646 tun. Skoro polovina (42 procent) slaných dobrůtek se podle Zuzany Bednářové ze společnosti Nielsen prodá během marketingových a slevových akcí. "To je o pět procent více než v předchozím roce," uvedla Bednářová.
I přes ochutnávání nových příchutí Češi stále preferují klasické solené brambůrky, tvrdí zástupci výrobců. Podle marketingového ředitele společnosti Intersnack, který vyrábí například Bohemia Chips, Michala Riegela se hlavní prodeje týkají hladkých brambůrek. "Nicméně vroubkované zase rychle rostou," vysvětlil Riegel. Podle něj trh s brambůrkami roste, protože se na něj zaměřují oba hlavní hráči na trhu, Intersnack a Pepsico.
"Za poslední dva roky narostl zájem o naše bramborové lupínky dvojnásobně. V současnosti již šlapeme na paty tradičním značkám a tržním podílem se v Česku přibližujeme ke čtvrtině," uvedl marketingový manažer společnosti PepsiCo, vyrábějící lupínky značky Lay’s, Jiří Struk. Podle Intersnacku se jejich tržní podíl v oblasti slaných pochutin pohybuje na více než třiceti procentech.
V posledních letech se také začaly objevovat alternativy k bramborovým lupínkům, například zeleninové z červené řepy, mrkve a celeru.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down