Světové pivovarské skupině SABMiller, vlastníku Plzeňského Prazdroje, se v jejím prvním čtvrtletí do konce června snížil odbyt piva a nealkoholických nápojů meziročně o procento. Na konci čtvrtletí se však díky mistrovství světa ve fotbale obnovil růst. Pokles zavinilo špatné počasí, načasování velikonočních svátků a zvýšené daně na klíčových trzích, sdělila firma.
V Africe díky šampionátu vzrostl prodej piva po očištění od akvizicí a odprodejů o sedm procent a v Asii o čtyři procenta. V Evropě však odbyt klesl o devět procent a americká divize MillerCoors zaznamenala pokles o 2,4 procenta.
"Na řadě klíčových trhů brzdily odbyt v prvních dvou měsících čtvrtletí nedávná zdražení v souvislosti se zvýšením spotřební daně, načasování Velikonoc, špatné počasí a specifické události v Polsku a Kolumbii," uvedl na valné hromadě akcionářů společnosti její výkonný šéf Graham Mackay.
V Polsku ovlivnilo odbyt devítidenní omezení produkce alkoholu po leteckém neštěstí v Rusku, při němž zemřel prezident Lech Kaczyński a řada dalších polských vládních činitelů. V Kolumbii se prodej snížil kvůli zvýšené dani z piva a pěti "suchým dnům" před prezidentskými volbami.
Mackay dodal, že finanční výsledky skupiny byly za čtvrtletí v souladu s očekáváním, protože firma uplatnila plánovaná zvýšení cen a snížila náklady. SABMiller však zveřejňuje jen pololetní a celoroční výsledky.