Odstartoval 16. ročník soutěže Regionální potravina

Odstartoval 16. ročník soutěže Regionální potravina, značky kvality pro výrobky lokálních potravinářů a zemědělců. Za 15 let trvání soutěže získalo právo nosit logo Regionální potraviny 1589 výrobků. Cílem akce je pomoci malým a středním lokálním producentům s propagací jejich potravin, a to nejenom v rámci kraje, ale i celé České republiky. Právo nosit označení Regionální potravina trvá čtyři roky. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) je administrátorem soutěže. Informovala o tom tisková mluvčí SZIF Eva Češpiva.

První hodnotitelská komise zasedne 15. dubna

První hodnotitelská komise letošního ročníku zasedne 15. dubna 2025 v Pardubickém kraji, další se budou scházet postupně až do konce června. „Vždy podporuji lokální potraviny a zároveň i jejich výrobce, jsem proto rád, že už léta můžeme ocenit ty nejlepší z nich udělením certifikátu Regionální potravina. Je to jasná značka, podle které se mohou orientovat i spotřebitelé a vybírat si to nejkvalitnější z místní produkce potravin,“ řekl ministr zemědělství Marek Výborný. Fond si v lednu 2025 provedl průzkum mezi platnými držiteli značky. „Téměř všichni oslovení se shodli, že projekt Regionální potravina má dlouhodobě pozitivní vliv na podporu spotřeby regionálních potravin. Značka má vliv na zvýšení poptávky a prodeje oceněného výrobku. Většina dále konstatuje, že hlavním důvodem pro účast v soutěži je zvýšení prestiže výrobku či výrobce. Oceňují i marketingovou podporu a odlišení od konkurence,“ uvedl generální ředitel SZIF Petr Dlouhý s tím, že drtivá většina bude usilovat o získání ocenění i v příštích ročnících soutěže. „Regionální potravinu jsme získali již podruhé a je to pro nás satisfakce, že naši práci děláme dobře, a motivuje nás to stále přicházet s něčím novým,“ vysvětlil majitel Řeznictví Čejka pan Oldřich Čejka, který v roce 2024 získal ocenění Regionální potravina Pardubického kraje za Čertovskou tyčinku. Za celou éru soutěže producenti přihlásili 20 585 výrobků, z nichž odborné poroty ve všech krajích vybraly celkem 1589 potravin, kterým Ministerstvo zemědělství udělilo ocenění. Letošní ročník soutěže bude opět doprovázen komunikační kampaní na celostátní i krajské úrovni. V kampani se představí noví držitelé značky, kterým Fond pomáhá zároveň také s propagací na významných výstavách, veletrzích a akcích jako jsou například CZECH FOOD EXPO, Dožínky, Flora Olomouc anebo Agrosalon Země živitelka.

Soutěže Regionální potravina se účastní hlavně mikropodniky

Soutěže o značku Regionální potravina se účastní převážně mikropodniky, které zaměstnávají méně než 10 zaměstnanců (73%) a malé podniky s počtem 11–50 zaměstnanců (19 %), pouze v 8 % šlo o společnosti, které zaměstnávají 51–250 pracovníků.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down