Odstartoval 16. ročník soutěže Regionální potravina
Odstartoval 16. ročník soutěže Regionální potravina, značky kvality pro výrobky lokálních potravinářů a zemědělců. Za 15 let trvání soutěže získalo právo nosit logo Regionální potraviny 1589 výrobků. Cílem akce je pomoci malým a středním lokálním producentům s propagací jejich potravin, a to nejenom v rámci kraje, ale i celé České republiky. Právo nosit označení Regionální potravina trvá čtyři roky. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) je administrátorem soutěže.Informovala o tom tisková mluvčí SZIF Eva Češpiva.
První hodnotitelská komise zasedne 15. dubna
První hodnotitelská komise letošního ročníku zasedne 15. dubna 2025 v Pardubickém kraji, další se budou scházet postupně až do konce června. „Vždy podporuji lokální potraviny a zároveň i jejich výrobce, jsem proto rád, že už léta můžeme ocenit ty nejlepší z nich udělením certifikátu Regionální potravina. Je to jasná značka, podle které se mohou orientovat i spotřebitelé a vybírat si to nejkvalitnější z místní produkce potravin,“ řekl ministr zemědělství Marek Výborný. Fond si v lednu 2025 provedl průzkum mezi platnými držiteli značky. „Téměř všichni oslovení se shodli, že projekt Regionální potravina má dlouhodobě pozitivní vliv na podporu spotřeby regionálních potravin. Značka má vliv na zvýšení poptávky a prodeje oceněného výrobku. Většina dále konstatuje, že hlavním důvodem pro účast v soutěži je zvýšení prestiže výrobku či výrobce. Oceňují i marketingovou podporu a odlišení od konkurence,“ uvedl generální ředitel SZIF Petr Dlouhý s tím, že drtivá většina bude usilovat o získání ocenění i v příštích ročnících soutěže. „Regionální potravinu jsme získali již podruhé a je to pro nás satisfakce, že naši práci děláme dobře, a motivuje nás to stále přicházet s něčím novým,“ vysvětlil majitel Řeznictví Čejka pan Oldřich Čejka, který v roce 2024 získal ocenění Regionální potravina Pardubického kraje za Čertovskou tyčinku. Za celou éru soutěže producenti přihlásili 20 585 výrobků, z nichž odborné poroty ve všech krajích vybraly celkem 1589 potravin, kterým Ministerstvo zemědělství udělilo ocenění. Letošní ročník soutěže bude opět doprovázen komunikační kampaní na celostátní i krajské úrovni. V kampani se představí noví držitelé značky, kterým Fond pomáhá zároveň také s propagací na významných výstavách, veletrzích a akcích jako jsou například CZECH FOOD EXPO, Dožínky, Flora Olomouc anebo Agrosalon Země živitelka.
Soutěže Regionální potravina se účastní hlavně mikropodniky
Soutěže o značku Regionální potravina se účastní převážně mikropodniky, které zaměstnávají méně než 10 zaměstnanců (73%) a malé podniky s počtem 11–50 zaměstnanců (19 %), pouze v 8 % šlo o společnosti, které zaměstnávají 51–250 pracovníků.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!