Konsolidované tržby skupiny Pivovary Staropramen, pivní dvojky českého trhu, předloni vzrostly o 250 milionů korun na devět miliard Kč. Kvůli účetní operaci se však skupina dostala do 3,1miliardové ztráty po ztrátě 82 milionů korun v roce 2017. Vyplývá to z výroční zprávy skupiny. Společnost například provozuje smíchovský Staropramen a ostravský pivovar Ostravar.
Skupině narostl objem prodaných výrobků a zboží o 110 000 hektolitrů na 5,41 milionu hektolitrů. "Provozní hospodářský výsledek skupiny byl negativní kvůli tvorbě účetní opravné položky ke goodwillu. Tato ryze účetní operace vznikla z důvodu přecenění při fúzi v roce 2012," řekla mluvčí skupiny Denisa Mylbachrová. Skupina je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, dříve pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Znalec firmu ocenil na více peněz, než byl součet jejích jednotlivých složek, tedy určil tzv. kladný goodwill. Jedná se například o renomé společnosti či o "hodnotu" zkušených zaměstnanců. Ten nyní firma musí účetně odepisovat v nákladech.
"Provozní výsledek hospodaření skupiny bez této opravné položky nicméně vychází stále pozitivní ve výši celkových konsolidovaných 2,3 miliardy Kč. To dokazuje, že má skupina na evropském pivním trhu velice silnou pozici, je zdravá a úspěšná," dodala mluvčí. Pivo Staropramen prodává firma ve 35 zemích světa. Podle výroční zprávy roste Staropramen na všech klíčových trzích, kde se prodává.*