Pivo sudové i lahvové Budvar je v pořadí třetí nejvíce prodávanou značkou v krajském městě Plzeň, následuje v tomto regionu hned za prodejem plzeňských piv Gambrinus a Pilsner Urquell. Zájem o značku Budějovického Budvaru projevují především mladí lidé v klubech a centru města. To se už několik let odráží i v meziročním nárůstu prodeje budějovického piva v Plzni, uvedla mluvčí Budějovického Budvaru Denisa Mylbachrová.
Zvýšený zájem o pivo Budvar konkurence zatím nepocítila. Například Prazdroj, který v západních Čechách ovládá více než 90 procent trhu piva a má padesátiprocentní podíl na celorepublikovém pivním trhu, nemá problémy s odbytem svého produktu, potvrdil jeho mluvčí Alexej Bechtin. Budvar podle něj jako zásadní konkurenci nevnímají. Domnívá se, že výběr značky piva je otázkou preferencí, chuti, tradic a zvyku konzumentů. Proto nerozhoduje ani v průměru o dvě koruny nižší cena budějovické dvanáctky v Plzni.
Po vybudování obchodního střediska v Plzni před sedmi lety stoupl podle Mylbachrové prodej budějovického piva o desítky procent. Jen za poslední rok zaznamenal Budějovický Budvar nárůst ležáku na úkor výčepního piva. Plzeňané si také velmi oblíbili nový tmavý ležák, dodala mluvčí.
Podle Bechtina má Budvar šanci ve speciálních zařízeních typu klubů pro mladé. Jak potvrdila Mylbachrová, Budvar se nejvíce pije v centru Plzně. Nedávno získal na Plzeňsku velké restaurace Tipsport bar Chotěšov a Bowling Rybnice. Pivo Budvar začal čepovat také kulturní dům Inwest, kde se pořádají největší společenské akce v krajském městě. Dvanáctku Budvar zařazují do svého sortimentu stále více také hostinští z Karlovarska a Mariánskolázeňska, kde je hodně Němců. Ti dobře naše pivo dobře znají, potvrdil regionální prodejce Budvaru.