Pivovar Náchod očekává za minulý rok tržby na úrovni loňských 140 milionů korun. Stejně jako minulý tok by se i zisk měl pohybovat v řádu milionů korun. Informoval o tom ředitel podniku Josef Hlavatý. Výsledky jsou stabilní i přes to, že firmě loni klesl výstav o šest procent na 134 800 hektolitrů.
Důvodem snížení byly hlavně ztráty na českém trhu, které podnik zdůvodnil zvýšením konkurenčního tlaku ze strany velkých pivovarů. Export piva Primátor Náchodští udrželi nad 6000 hektolitrů. Uvedle to šéf marketingu pivovaru František Meduna.
Pokles prodeje pivovar zaznamenal v celém sortimentu s
výjimkou nealkoholického piva. U něj prodej vzrostl o 13
procent na téměř 11 000 hektolitrů a firma v něm podle Meduny vidí velký potenciál růstu. V nealkoholickém pivu je Pivovar Náchod třetím největším výrobcem v zemi.
Letos by chtěl pivovar zvednout výstav ke zhruba 140.000
hektolitrům. Vedle nealkoholického piva si růst slibuje i od piva
stáčeného do plechovek, s jehož výrobou začal v polovině loňského roku. Pivo v plechu se loni na výstavu podílelo necelým procentem. Nosným sortimentem pivovaru je dvanáctistupňový ležák, který loni tvořil 47 procent produkce, téměř dvě pětiny připadly na světlou desítku.