O polovinu na 33 tisíc hektolitrů se zvýšil export značky Starobrno ze stejnojmenného pivovaru. Tato značka spolu s znojemským Hostanem obhájila dominantní pozici na jižní Moravě. Vývoz se příznivě odrazil ve výsledcích celkového odbytu, který za první pololetí letošního roku vzrostl o bezmála sedm procent na více než čtyři sta hektolitrů, informoval člen představenstva Jiří Imrýšek.
Ve skupině Starobrno a Hostan činil celkový výstav 392 000 hektolitrů piva a udržel se tak na stejné meziroční úrovni. Nejvyšší zájem byl tradičně o výčepní piva, mírně posílily i ležáky na 95 000 hektolitrů. Podle druhu obalů se pivo ze Starobrna prodávalo nejčastěji v sudech, ale téměř o polovinu na 1000 hektolitrů se zvedl prodej piva v plechovkách. Své místo v odbytu mělo i 8000 hektolitrů tmavých a polotmavých piv.
Imrýšek dodal, že od 1. září byl prodej nově importovaných značek Zlatý bažant a Amstel rozšířen i o pivo Heineken. To se prodává už ve 170 zemích světa a na českém trhu se objevilo v lahvích i plechovkách o obsahu 0,33 litru a v třicetilitrových KEG sudech.